Borneo 2013
+2
andreea
Pakeha
6 participan?i
HOYA :: Hoya :: Jurnalist de ocazie
Pagina 2 din 3
Pagina 2 din 3 • 1, 2, 3
Re: Borneo 2013
Alex eu sper ca tu ai inteles ca aceasta este o gluma .Eu par a fi atit de puternica,numai in fata calculatorului .Eu imi dau seama cit de periculos este sa te afli in jungla singura .Pakeha a scris:Pe Mt Kinabalu se accepta maximum 100 de persoane pe zi (rezervatie naturala foarte strict incadrata) si trebuie rezervat cu 2-3 luni inainte ... deci oricum as fi intrat peste rand
Alex toti cei care au vizitat rezervatia pot stringe acolo plante sau pentru aceasta este nevoie de un permiscit special?
Ce poze superbe
Vreau in jungla!
Sa speram ca asa si o se fiePakeha a scris:Si la anul va fi bine
Aurelia- Pasionat de Hoya
-
Numarul mesajelor : 1242
Varsta : 56
Puncte : 1360
Data de inscriere : 02/12/2011
Frumoase poze! Par a fi flori reale, nu in poza.
andreea- Pasionat de Hoya
-
Numarul mesajelor : 719
Puncte : 723
Data de inscriere : 05/09/2011
Aurelia :
Am avut o autorizatie de cercetare cu permis de colectare (extrem de greu de obtinut) valabil doar pentru a transfera plante si butasi intr-o colectie de prezervare si studiu
Poxicuta :
Incercati sa va imaginati o jungla densa, cu gramezi de plante intortocheate una peste alta. O hoya are o funza aici, una acolo, in 99% din cazuri nu e ca un ghiveci sa poti fotografia toata planta. Ce am reusit sa fotografiez mai bine sunt pe site, si le voi pune si pe cele din anul asta.
Hoya mitrata
Hoya mitrata din seminte
Arata ca un dragon chinezesc, nu ?
Am avut o autorizatie de cercetare cu permis de colectare (extrem de greu de obtinut) valabil doar pentru a transfera plante si butasi intr-o colectie de prezervare si studiu
Poxicuta :
Incercati sa va imaginati o jungla densa, cu gramezi de plante intortocheate una peste alta. O hoya are o funza aici, una acolo, in 99% din cazuri nu e ca un ghiveci sa poti fotografia toata planta. Ce am reusit sa fotografiez mai bine sunt pe site, si le voi pune si pe cele din anul asta.
Hoya mitrata
Hoya mitrata din seminte
Arata ca un dragon chinezesc, nu ?
Extrait de journal :
"Comme je me plains de ne pas bouger assez (la recherche intensive des hoyas est assez statique), le guide me propose une exploration plus difficile dans une forêt vierge sans aucun sentier. Après le déjeuner / pique-nique (au riz comme d'habitude 3 fois par jour), on y va. En effet, c’est beaucoup plus physique. Nous trouvons déjà un hoya (Hoya nabawanensis) et là, patatras, la connerie. Le guide allait en premier à la machette sur une pente assez raide. Je suivais à environ 2-3 m, et l'accompagnateur à encore environ 4-5 m. J’entends un vrombissement et je sens une piqure à la main, je claque une guêpe et j’entends encore vrombir. Et là, je me dis : nid de guêpes ! Je ressens 2-3 autres piqures, dont une à l’oreille, je la claque en faisant voler aussi mes lunettes (restées accrochées au cou avec l’élastique). Je ne sais plus comment on dit guêpe en anglais (wasp) et d’ailleurs ce n’est pas sûr que le guide sache le mot, alors en même temps : je lance un « Warning », j’entends le guide crier « Run », je me retourne et me lance vers le bas, je ressens d’autres piqures dans le dos, je perds le bâton en me protégeant le visage et j’atterris un peu en catastrophe derrière un buisson 5-6 m en contrebas. Je récupère enfin mes lunettes, pas bon de retourner chercher le bâton, les guêpes y sont partout, de buisson en buisson je me distancie d’encore une dizaine de mètres, mais sans bâton c’est extrêmement difficile avec mon genou faible [après six opérations]. Le guide nulle part. Je l’appelle, j’espère qu’il est sauf. Il s’est planqué dans une espèce de cavité juste au dessous du nid, il nous crie de nous éloigner, et il nous suivra. Par la suite, il nous a dit qu’il s’est un peu sacrifié, qu’il ne voulait pas faire venir le nid dans notre direction. Arrivés enfin à la voiture, on fait le décompte : le guide 7 piqures, moi 5 piqures et demie (une très vite claquée), le troisième 0 piqures. En fait, le guide a dû marcher dedans, elles sont arrivées en premier sur moi qui suivais, mais le guide a dû retraverser le nid pour sortir. On en a rigolé comme des malades en comptant les « points ». On rigolait encore le soir, mais un peu plus jaune. Moi, je me sais non-allergique, ce sont des simples guêpes (environ 3 cm), même pas des frelons, je ne me suis pas trop formalisé, le guide, c’est son métier. Sauf qu’au bout d’une demi-heure ça commençait à pulser et s’assortir d’une douleur perçante. Au bout d’une heure, j’avais une oreille de Dumbo et une main dodue comme un coussin, les deux environ le triple de la normale. Les autres piqures juste pulsées, car non sur des extrémités Le guide aucune piqure aux extrémités, mais on voyait bien qu’il souffre le martyre - à raison d’un poids moitié du mien, il s’était pris une quantité plus forte de venin. La nuit on a bien douillé tous les deux (le matin on s’est échangé les impressions tout en rigolant) - une bonne moitié de la nuit la douleur passait d’une piqure à l’autre carrément dans le rythme. Ca a dégonflé pour lui en 24 heures, pour moi en 48 heures (ptêt l’âge ? …) - quand je dis dégonflé, ça a pris une forme humaine, pour dégonfler complètement, compter plutôt 72 h. Le bâton perdu n’a été récupéré que deux jours plus tard avec toutes les précautions de rigueur. Par la suite, j’ai appris que ce sont des bestioles très redoutables, l’hôte nous a raconté qu’il a vu un australien chialer comme un gosse pendant une douzaine d’heures avec 9 piqures et plusieurs filles pleurer et vomir de douleur pour juste 2-3 piqures."
"Comme je me plains de ne pas bouger assez (la recherche intensive des hoyas est assez statique), le guide me propose une exploration plus difficile dans une forêt vierge sans aucun sentier. Après le déjeuner / pique-nique (au riz comme d'habitude 3 fois par jour), on y va. En effet, c’est beaucoup plus physique. Nous trouvons déjà un hoya (Hoya nabawanensis) et là, patatras, la connerie. Le guide allait en premier à la machette sur une pente assez raide. Je suivais à environ 2-3 m, et l'accompagnateur à encore environ 4-5 m. J’entends un vrombissement et je sens une piqure à la main, je claque une guêpe et j’entends encore vrombir. Et là, je me dis : nid de guêpes ! Je ressens 2-3 autres piqures, dont une à l’oreille, je la claque en faisant voler aussi mes lunettes (restées accrochées au cou avec l’élastique). Je ne sais plus comment on dit guêpe en anglais (wasp) et d’ailleurs ce n’est pas sûr que le guide sache le mot, alors en même temps : je lance un « Warning », j’entends le guide crier « Run », je me retourne et me lance vers le bas, je ressens d’autres piqures dans le dos, je perds le bâton en me protégeant le visage et j’atterris un peu en catastrophe derrière un buisson 5-6 m en contrebas. Je récupère enfin mes lunettes, pas bon de retourner chercher le bâton, les guêpes y sont partout, de buisson en buisson je me distancie d’encore une dizaine de mètres, mais sans bâton c’est extrêmement difficile avec mon genou faible [après six opérations]. Le guide nulle part. Je l’appelle, j’espère qu’il est sauf. Il s’est planqué dans une espèce de cavité juste au dessous du nid, il nous crie de nous éloigner, et il nous suivra. Par la suite, il nous a dit qu’il s’est un peu sacrifié, qu’il ne voulait pas faire venir le nid dans notre direction. Arrivés enfin à la voiture, on fait le décompte : le guide 7 piqures, moi 5 piqures et demie (une très vite claquée), le troisième 0 piqures. En fait, le guide a dû marcher dedans, elles sont arrivées en premier sur moi qui suivais, mais le guide a dû retraverser le nid pour sortir. On en a rigolé comme des malades en comptant les « points ». On rigolait encore le soir, mais un peu plus jaune. Moi, je me sais non-allergique, ce sont des simples guêpes (environ 3 cm), même pas des frelons, je ne me suis pas trop formalisé, le guide, c’est son métier. Sauf qu’au bout d’une demi-heure ça commençait à pulser et s’assortir d’une douleur perçante. Au bout d’une heure, j’avais une oreille de Dumbo et une main dodue comme un coussin, les deux environ le triple de la normale. Les autres piqures juste pulsées, car non sur des extrémités Le guide aucune piqure aux extrémités, mais on voyait bien qu’il souffre le martyre - à raison d’un poids moitié du mien, il s’était pris une quantité plus forte de venin. La nuit on a bien douillé tous les deux (le matin on s’est échangé les impressions tout en rigolant) - une bonne moitié de la nuit la douleur passait d’une piqure à l’autre carrément dans le rythme. Ca a dégonflé pour lui en 24 heures, pour moi en 48 heures (ptêt l’âge ? …) - quand je dis dégonflé, ça a pris une forme humaine, pour dégonfler complètement, compter plutôt 72 h. Le bâton perdu n’a été récupéré que deux jours plus tard avec toutes les précautions de rigueur. Par la suite, j’ai appris que ce sont des bestioles très redoutables, l’hôte nous a raconté qu’il a vu un australien chialer comme un gosse pendant une douzaine d’heures avec 9 piqures et plusieurs filles pleurer et vomir de douleur pour juste 2-3 piqures."
Nu am inteles tot, doar ca e vorba de peripetiile care le-ati avut, cu viespele, inca un argument ca nu oricine are curajul sa faca atitea sacrificii pentru plante!
-
Calatoria s-a incheiat cu bine, m-am intors acasa in forma buna si relativ odihnit - din fericire decalajul orar are putina priza asupra mea
Ma bucur ca am putut impartasi cu voi cateva poze si impresii (imi pare rau ca nu am reusit sa traduc textele si in romana ...)
Sper ca la anul voi avea din nou energia si finantele sa mai intreprind o calatorie asemanatoare - Mt Kinabalu ma asteapta
Acasa am avut neplacuta surpriza sa constat ca vreo 12 plante au fost arse de soare in proportie intre 50 si 100% (au fost doar 2 zile de soare, dar a fost suificient)
Iar H. spartioides a fost insuficient udat : e uscat pe trei sferturi si nu mai are radacini deloc - nu stiu daca voi reusi sa-l salvez ...
Marea majoritate a bobocilor au cazut din udare insuficienta (astea au fost consemnele, udat minimum, caci nu stiam daca va fi frig sau nu), dar si cateva infloriri care au tinut
Ma bucur ca am putut impartasi cu voi cateva poze si impresii (imi pare rau ca nu am reusit sa traduc textele si in romana ...)
Sper ca la anul voi avea din nou energia si finantele sa mai intreprind o calatorie asemanatoare - Mt Kinabalu ma asteapta
Acasa am avut neplacuta surpriza sa constat ca vreo 12 plante au fost arse de soare in proportie intre 50 si 100% (au fost doar 2 zile de soare, dar a fost suificient)
Iar H. spartioides a fost insuficient udat : e uscat pe trei sferturi si nu mai are radacini deloc - nu stiu daca voi reusi sa-l salvez ...
Marea majoritate a bobocilor au cazut din udare insuficienta (astea au fost consemnele, udat minimum, caci nu stiam daca va fi frig sau nu), dar si cateva infloriri care au tinut
ai ai ai ! acum am vazut, si Hoya sp. AL1950 si-a pierdut radacinile ...
Ultima editare efectuata de catre Pakeha in Joi Mai 02, 2013 10:03 pm, editata de 1 ori
Daaaa, pacat! Succes la inradacinare!
-
O Doamne, numai nu asta ! NU, nu, nu!!! Nu am cuvinte! M-am indispus rau de tot ! Sunt in soc !Pakeha a scris:ai ai ai ! acum am vazut, si Hoya sp. AL1950 si-a pierdut radacinile ...
Alex, dar cine ingrijeste plantele cand tu esti plecat? Transmite-i acestei persoane salutari de la mine !
Sper ca ai observat la timp ca nu sunt radacini si ca trebuie de inradacinat din nou! Voi tine pumnii ca sa se inradacineasca! Succes
-
eu zic sa-i multumim persoanei care le uda ca nu le arunca...) ne multumim ca le tolereaza in domiciliul conjugal
se simte experientaCarmen a scris:eu zic sa-i multumim persoanei care le uda ca nu le arunca...) ne multumim ca le tolereaza in domiciliul conjugal
pai pana iarna trecuta le uda baiatul mare, insa am observat ultima data ca a fost un pic neglijet (circumstanta atenuante, are examene in curs si o logodnica foarte exigenta ), asa ca am cerut sotiei sa preia stafeta ... si trebuie o perioada de acomodare pana stii cand e prea mult sau prea putin ...Aurelia a scris:O Doamne, numai nu asta ! NU, nu, nu!!! Nu am cuvinte! M-am indispus rau de tot ! Sunt in soc !Pakeha a scris:ai ai ai ! acum am vazut, si Hoya sp. AL1950 si-a pierdut radacinile ...
Alex, dar cine ingrijeste plantele cand tu esti plecat? Transmite-i acestei persoane salutari de la mine !
Sper ca ai observat la timp ca nu sunt radacini si ca trebuie de inradacinat din nou! Voi tine pumnii ca sa se inradacineasca! Succes
Hoya spartioides a decedat, nu am putut face nimic
sp. AL1950 incerc sa o salvez, dar e dificila si ea
radacinute pe planta mama H. sp. AL1950 !!!
voi verifica butaseii week-endul viitor - pe unul din ei am impresia ca vad un calus pre-racinar prin punga de plastic
din cele doua plante de H. mappigera (nou achizitionate), cea mai mare pare sa se aclimatizeze bine ; din vreo 15-16 frunze initiale, au ramas vreo 5, insa are puzderie de radacinute pe cele 2 tije / cea mai mica (din 3 frunze initiale, a ajuns cu doar o frunza ... deja cazuta ...) as zice 50-50
alte specii noi (vreo 6-7), care cum, verdictul definitiv peste vreo 2 luni
voi verifica butaseii week-endul viitor - pe unul din ei am impresia ca vad un calus pre-racinar prin punga de plastic
din cele doua plante de H. mappigera (nou achizitionate), cea mai mare pare sa se aclimatizeze bine ; din vreo 15-16 frunze initiale, au ramas vreo 5, insa are puzderie de radacinute pe cele 2 tije / cea mai mica (din 3 frunze initiale, a ajuns cu doar o frunza ... deja cazuta ...) as zice 50-50
alte specii noi (vreo 6-7), care cum, verdictul definitiv peste vreo 2 luni
-
Pakeha a scris:se simte experienta :Carmen a scris:eu zic sa-i multumim persoanei care le uda ca nu le arunca...) ne multumim ca le tolereaza in domiciliul conjugal
al meu sot a dezvoltat o alergie la Hoya parasitica ( efectiv stranuta f mult in preajma ei, ii curg ochii, nasul ), ce se afla in bucatarie si inmiresma toata bucataria... azi a trebuit sa o aduc la birou, sa nu mai dea nas in nas cu sotul in fiecare dimineata )
Incerc eu sa traduc (mai mult respectand sensul decat mot-a-mot) problemele lui Pakeha cu viespiile:
Pentru ca tot ma plangeam ca nu ma misc destul (cautarea speciilor de hoya este destul de statica), ghidul mi-a propus o explorare ceva mai dificila, intr-o padure virgina fara nici o poteca.
Dupa dejun (compus din orez, ca de obicei, de 3 ori pe zi) plecam. Intr-adevar este mai mult efort fizic.
Gasim o hoya (H. nabawensis) si apoi... belea. Ghidul mergea primul cu maceta (deschizator de drum) pe o panta destul de abrupta. Eu, in spate, la vreo 2-3 m si apoi companionul nostru de drum la alti 4-5 m. Aud un zumzet si simt o intepatura in mana, pleznesc o viespe si aud in continuare zumzetul. Imi spun: cuib de viespi! Simt inca 2-3 intepaturi, dintre care una la ureche. Din cauza gestului de a plezni insectele imi zboara ochelarii de pe nas (care imi raman la gat fiind prinsi cu elastic). Strig catre ghid Atentie! (nu stiu cum se spune in engleza viespe-wasp si nici nu am idee daca ghidul cunoaste cuvantul), ghidul catre noi: Fugiti! Ma intorc si alerg inapoi, simt si alte intepaturi in spate, imi pierd bastonul in timp ce imi protejam fata si aterizez in spatele unui tufis, 5-6 m mai jos. Imi pun ochelarii in sfarsit, nu e indicat sa ma intorc pentru a recupera acum bastonul, sunt viespi peste tot, dar imi este foarte greu la coborare fara sprijin din cauza genunchiului meu slab (dupa 6 operatii). Ghidul nu se vede nicaieri, il strig, sperand ca este bine. Sta intr-o cavitate, chiar dedesubtul cuibului, ne striga sa ne indepartam ca vine si el dupa noi. Ne-a spus apoi ca s-a sacrificat oarecum ca sa nu ne urmareasca viespiile. Ajunsi in sfarsit la masina facem decontul : ghidul 7 intepaturi, eu 5 si jumatate (una nu a apucat sa ma intepe bine ca am pleznit-o ), al treilea a scapat fara intepaturi (era in urma).
Am ras facand numaratoarea "punctelor", dar spre seara rasul a devenit cam galben . Desi nu ma stiu alergic la intepaturi, am inceput sa simt o durere sfasietoare si aveam o ureche ca de elefant dupa o jumate de ora, iar mana cat o perna (de 3 ori mai groasa decat normal). Ghidul suferea teribil, avand in vedere diferenta de gabarit si cantitatea mai mare de venin pe care o luase. Noaptea a fost teribila, durerea trecea de la o intepatura la alta in ritm alert. Ne-am dezumflat, eu in 48 ore partial, abia dupa 3 zile eram aproape OK. Bastonul l-am recuperat 2 zile mai tarziu cu toate precautiile de rigoare.
Gazda ne-a spus ca insectele sunt redutabile, el a vazut chiraind ca un copil un turist care avea 9 intepaturi si niste fete plangand si vomitand dupa 2-3 intepaturi.
Pentru ca tot ma plangeam ca nu ma misc destul (cautarea speciilor de hoya este destul de statica), ghidul mi-a propus o explorare ceva mai dificila, intr-o padure virgina fara nici o poteca.
Dupa dejun (compus din orez, ca de obicei, de 3 ori pe zi) plecam. Intr-adevar este mai mult efort fizic.
Gasim o hoya (H. nabawensis) si apoi... belea. Ghidul mergea primul cu maceta (deschizator de drum) pe o panta destul de abrupta. Eu, in spate, la vreo 2-3 m si apoi companionul nostru de drum la alti 4-5 m. Aud un zumzet si simt o intepatura in mana, pleznesc o viespe si aud in continuare zumzetul. Imi spun: cuib de viespi! Simt inca 2-3 intepaturi, dintre care una la ureche. Din cauza gestului de a plezni insectele imi zboara ochelarii de pe nas (care imi raman la gat fiind prinsi cu elastic). Strig catre ghid Atentie! (nu stiu cum se spune in engleza viespe-wasp si nici nu am idee daca ghidul cunoaste cuvantul), ghidul catre noi: Fugiti! Ma intorc si alerg inapoi, simt si alte intepaturi in spate, imi pierd bastonul in timp ce imi protejam fata si aterizez in spatele unui tufis, 5-6 m mai jos. Imi pun ochelarii in sfarsit, nu e indicat sa ma intorc pentru a recupera acum bastonul, sunt viespi peste tot, dar imi este foarte greu la coborare fara sprijin din cauza genunchiului meu slab (dupa 6 operatii). Ghidul nu se vede nicaieri, il strig, sperand ca este bine. Sta intr-o cavitate, chiar dedesubtul cuibului, ne striga sa ne indepartam ca vine si el dupa noi. Ne-a spus apoi ca s-a sacrificat oarecum ca sa nu ne urmareasca viespiile. Ajunsi in sfarsit la masina facem decontul : ghidul 7 intepaturi, eu 5 si jumatate (una nu a apucat sa ma intepe bine ca am pleznit-o ), al treilea a scapat fara intepaturi (era in urma).
Am ras facand numaratoarea "punctelor", dar spre seara rasul a devenit cam galben . Desi nu ma stiu alergic la intepaturi, am inceput sa simt o durere sfasietoare si aveam o ureche ca de elefant dupa o jumate de ora, iar mana cat o perna (de 3 ori mai groasa decat normal). Ghidul suferea teribil, avand in vedere diferenta de gabarit si cantitatea mai mare de venin pe care o luase. Noaptea a fost teribila, durerea trecea de la o intepatura la alta in ritm alert. Ne-am dezumflat, eu in 48 ore partial, abia dupa 3 zile eram aproape OK. Bastonul l-am recuperat 2 zile mai tarziu cu toate precautiile de rigoare.
Gazda ne-a spus ca insectele sunt redutabile, el a vazut chiraind ca un copil un turist care avea 9 intepaturi si niste fete plangand si vomitand dupa 2-3 intepaturi.
Pakeha a scris:Extrait de journal :"Comme je me plains de ne pas bouger assez (la recherche intensive des hoyas est assez statique), le guide me propose une exploration plus difficile dans une forêt vierge sans aucun sentier. Après le déjeuner / pique-nique (au riz comme d'habitude 3 fois par jour), on y va. En effet, c’est beaucoup plus physique. Nous trouvons déjà un hoya (Hoya nabawanensis) et là, patatras, la connerie. Le guide allait en premier à la machette sur une pente assez raide. Je suivais à environ 2-3 m, et l'accompagnateur à encore environ 4-5 m. J’entends un vrombissement et je sens une piqure à la main, je claque une guêpe et j’entends encore vrombir. Et là, je me dis : nid de guêpes ! Je ressens 2-3 autres piqures, dont une à l’oreille, je la claque en faisant voler aussi mes lunettes (restées accrochées au cou avec l’élastique). Je ne sais plus comment on dit guêpe en anglais (wasp) et d’ailleurs ce n’est pas sûr que le guide sache le mot, alors en même temps : je lance un « Warning », j’entends le guide crier « Run », je me retourne et me lance vers le bas, je ressens d’autres piqures dans le dos, je perds le bâton en me protégeant le visage et j’atterris un peu en catastrophe derrière un buisson 5-6 m en contrebas. Je récupère enfin mes lunettes, pas bon de retourner chercher le bâton, les guêpes y sont partout, de buisson en buisson je me distancie d’encore une dizaine de mètres, mais sans bâton c’est extrêmement difficile avec mon genou faible [après six opérations]. Le guide nulle part. Je l’appelle, j’espère qu’il est sauf. Il s’est planqué dans une espèce de cavité juste au dessous du nid, il nous crie de nous éloigner, et il nous suivra. Par la suite, il nous a dit qu’il s’est un peu sacrifié, qu’il ne voulait pas faire venir le nid dans notre direction. Arrivés enfin à la voiture, on fait le décompte : le guide 7 piqures, moi 5 piqures et demie (une très vite claquée), le troisième 0 piqures. En fait, le guide a dû marcher dedans, elles sont arrivées en premier sur moi qui suivais, mais le guide a dû retraverser le nid pour sortir. On en a rigolé comme des malades en comptant les « points ». On rigolait encore le soir, mais un peu plus jaune. Moi, je me sais non-allergique, ce sont des simples guêpes (environ 3 cm), même pas des frelons, je ne me suis pas trop formalisé, le guide, c’est son métier. Sauf qu’au bout d’une demi-heure ça commençait à pulser et s’assortir d’une douleur perçante. Au bout d’une heure, j’avais une oreille de Dumbo et une main dodue comme un coussin, les deux environ le triple de la normale. Les autres piqures juste pulsées, car non sur des extrémités Le guide aucune piqure aux extrémités, mais on voyait bien qu’il souffre le martyre - à raison d’un poids moitié du mien, il s’était pris une quantité plus forte de venin. La nuit on a bien douillé tous les deux (le matin on s’est échangé les impressions tout en rigolant) - une bonne moitié de la nuit la douleur passait d’une piqure à l’autre carrément dans le rythme. Ca a dégonflé pour lui en 24 heures, pour moi en 48 heures (ptêt l’âge ? …) - quand je dis dégonflé, ça a pris une forme humaine, pour dégonfler complètement, compter plutôt 72 h. Le bâton perdu n’a été récupéré que deux jours plus tard avec toutes les précautions de rigueur. Par la suite, j’ai appris que ce sont des bestioles très redoutables, l’hôte nous a raconté qu’il a vu un australien chialer comme un gosse pendant une douzaine d’heures avec 9 piqures et plusieurs filles pleurer et vomir de douleur pour juste 2-3 piqures."
Stefana- Hoyamaniac
-
Numarul mesajelor : 1490
Varsta : 70
Localizare : Bucuresti cartier Militari
Puncte : 459
Data de inscriere : 27/01/2008
cateva noutati pe site :
http://www.pakehas-hoya.com/index.php?mod=Gestion&op=ShowDetailEspece&Id_Esp=579
http://www.pakehas-hoya.com/index.php?mod=Gestion&op=ShowDetailEspece&Id_Esp=578
http://www.pakehas-hoya.com/index.php?mod=Gestion&op=ShowDetailEspece&Id_Esp=580
http://www.pakehas-hoya.com/index.php?mod=Gestion&op=ShowDetailEspece&Id_Esp=581
http://www.pakehas-hoya.com/index.php?mod=Gestion&op=ShowDetailEspece&Id_Esp=582
http://www.pakehas-hoya.com/index.php?mod=Gestion&op=ShowDetailEspece&Id_Esp=579
http://www.pakehas-hoya.com/index.php?mod=Gestion&op=ShowDetailEspece&Id_Esp=578
http://www.pakehas-hoya.com/index.php?mod=Gestion&op=ShowDetailEspece&Id_Esp=580
http://www.pakehas-hoya.com/index.php?mod=Gestion&op=ShowDetailEspece&Id_Esp=581
http://www.pakehas-hoya.com/index.php?mod=Gestion&op=ShowDetailEspece&Id_Esp=582
Sunt intersante toate! Asteptam si flori la ele!
-
j'ai mis sur le site 75 photos de hoyas de mon voyage a Borneo 2013 :
http://www.pakehas-hoya.com/index.php?mod=PhotosPreferees&op=Voyages&Item=Sabah2013
Cette fois-ci j'ai surtout privilegie les photos de plantes dans leur milieu naturel (j'ai eu plusieurs demandes dans ce sens)
Mais il faut peut etre preciser que dans la nature on a rarement la chance de pouvoir admirer une plante telle qu'on peut la voir dans un pot dans une collection
La plupart du temps la plante s'etale sur des metres, voire des dizaines de metres, avec une feuille ici, une autre la - et personne pour les depoussierer ou mettre un insecticide ...
Les fleurs c'est une affaire de chance ; ou alors il faut avoir un "reseau d'informateurs" et etre pret a parcourir des kilometres pour trouver les fleurs ouvertes - il y a des plantes au Sabah que j'ai visite une bonne douzaine de fois ... parfois on rate la floraison de quelques jours, parfois la plante meurt avant d'avoir fleuri, et parfois le miracle de la floraison se produit sous nos yeux !
On essaie de garder les lieux plus ou moins secrets, par contre on fait profiter les amis de confiance lors de visites communes
Et surtout, des boutures de sauvegarde sont plantees dans des endroits surs
Poate trece din nou Stefana si il traduce ?
http://www.pakehas-hoya.com/index.php?mod=PhotosPreferees&op=Voyages&Item=Sabah2013
Cette fois-ci j'ai surtout privilegie les photos de plantes dans leur milieu naturel (j'ai eu plusieurs demandes dans ce sens)
Mais il faut peut etre preciser que dans la nature on a rarement la chance de pouvoir admirer une plante telle qu'on peut la voir dans un pot dans une collection
La plupart du temps la plante s'etale sur des metres, voire des dizaines de metres, avec une feuille ici, une autre la - et personne pour les depoussierer ou mettre un insecticide ...
Les fleurs c'est une affaire de chance ; ou alors il faut avoir un "reseau d'informateurs" et etre pret a parcourir des kilometres pour trouver les fleurs ouvertes - il y a des plantes au Sabah que j'ai visite une bonne douzaine de fois ... parfois on rate la floraison de quelques jours, parfois la plante meurt avant d'avoir fleuri, et parfois le miracle de la floraison se produit sous nos yeux !
On essaie de garder les lieux plus ou moins secrets, par contre on fait profiter les amis de confiance lors de visites communes
Et surtout, des boutures de sauvegarde sont plantees dans des endroits surs
Poate trece din nou Stefana si il traduce ?
Ultima editare efectuata de catre Pakeha in Mar Iul 16, 2013 1:44 am, editata de 1 ori
Mersi mult de poze! Sunt unicale! M-a impresionat Hoya clemensiorum, a invadat intreg copacul, si se vede ca ii place mult soare.
Foarte frumoase plantele Hoya glabra, Hoya scortechinii, ...
Am incercat sa citesc, dar nu prea am inteles, asa ca m-am folosit de translator.
Mersi inca odata ca te impartasi cu ceea ce vezi in vuaiajurile tale!
Foarte frumoase plantele Hoya glabra, Hoya scortechinii, ...
Am incercat sa citesc, dar nu prea am inteles, asa ca m-am folosit de translator.
Mersi inca odata ca te impartasi cu ceea ce vezi in vuaiajurile tale!
-
Traducerea cat mai apropiata de sensul scrierii lui Pakeha:Pakeha a scris:Poate trece din nou Stefana si il traduce ?
Am pus pe site 75 de fotografii cu hoya din calatoria mea in Borneo 2013 http://www.pakehas-hoya.com/index.php?mod=PhotosPreferees&op=Voyages&Item=Sabah2013
De aceasta data am avut in vedere mai mult fotografiile facute in mediul natural al plantelor (am avut mai multe cereri in acest sens).
Poate este bine de precizat ca rareori ai sansa de a admira in natura o planta asa cum o vezi in ghiveci, la un colectionar. De cele mai multe ori ea se intinde pe metri intregi, chiar zeci de metri (ca iedera la noi, pe semne ), cu o frunza ici, una colea si nimeni nu le sterge de praf sau le trateaza cu insecticid (noroc cu ploaia ).
Cu florile este mai mult o chestiune de noroc; e bine sa ai o "retea de informatori" si sa fii gata oricand sa parcurgi kilometri intregi ca sa gasesti florile deschise - sunt plante in Sabah pe care le-am vizitat de multe ori pentru asta... uneori poti rata inflorescenta pentru ca dureaza cateva zile doar, uneori planta poate muri fara sa infloreasca, iar alteori miracolul se poate produce chiar sub ochii tai. Se incearca pastrarea locului mai mult sau mai putin secret, pentru a profita impreuna cu prietenii de incredere in timpul vizitelor comune. Iar butasii prelevati pentru a constitui o rezerva de salvare sunt inradacinati in locuri bine asigurate.
Stefana- Hoyamaniac
-
Numarul mesajelor : 1490
Varsta : 70
Localizare : Bucuresti cartier Militari
Puncte : 459
Data de inscriere : 27/01/2008
multumesc mult, Stefana
cu asta iti pastrezi si tu nivelul in franceza
e bine ca nu e "cuvant cu cuvant", ci incercand sa pastrezi sensul
cu asta iti pastrezi si tu nivelul in franceza
e bine ca nu e "cuvant cu cuvant", ci incercand sa pastrezi sensul
am mai pus 25 de poze (cel mai greu a fost de ales, in 2 saptamani am facut aproape 2000 de poze)
e pot tria dupa data
simpatice : acuta White & diversifolia
e pot tria dupa data
simpatice : acuta White & diversifolia
Pagina 2 din 3 • 1, 2, 3
Subiecte similare
» wish list 2008 2009 ... 2013
» Hoya la Cluj martie 2013
» Hoya la Cluj iunie 2013
» Hoya la Cluj septembrie 2013
» Eventuala comanda la Cluj iunie 2013
» Hoya la Cluj martie 2013
» Hoya la Cluj iunie 2013
» Hoya la Cluj septembrie 2013